Enciklopedia Galaktika
Advertisement

Boros Zoltán és Szikszai Gábor magyar művészpáros. A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában ismerkedtek meg egymással, majd mindketten a Képzőművészeti Főiskolán folytatták tanulmányaikat alkalmazott grafika szakon. A nyolcvanas években, mikor még első évesek voltak, jelent meg a Galaktikában egy illusztrációjuk. Ennek hatására aztán sorban kapták a kiadói felkéréseket, a kilencvenes években számos fantasy és sci-fi könyv borítóját készítették el. Saját grafikai stúdiójukat 1995-ben alapították. Sokat dolgoztak külföldi megrendelésekre is. Saját bevallásuk szerint jobban szeretik a sci-fi témájú képeket, mint a fantasy illusztrációkat. Minden egyes képet közösen készítenek el, előbb hagyományos módon több vázlatot is készítenek egy-egy festményhez. Majd az utolsó simításokat számítógépes technikával végzik el. 2006 augusztusában a Worldconon a Magic: The Gathering kártyajátékhoz festett Blazing Archon című képükkel elnyerték Chesley-díjat, melyet a legjobb játékillusztráció készítőinek adományoznak.

Advertisement